Ogłoszenie

MELLON jest wrócony... sławek48 odrzucony...

#1 2007-05-05 12:37:01

Arts

Soldier Vice Clan Leader

Zarejestrowany: 2007-04-14
Posty: 178
Punktów :   
WWW

Call of Duty 1,2,3, United Offensive , Flisert Hour , Big Red One

Tu w tym temacie przedstawiam na temat kolejnych częsci Call of Duty

Call of Duty 1

=> Info
Call of Duty to pierwsza gra ze stajni Infinity Ward, zespołu doświadczonych profesjonalistów, którzy zanim założyli własną firmę, brali między innymi udział w procesie tworzenia jednej z ciekawszych i popularniejszych gier wideo (FPS) z akcją umiejscowioną w okresie II Wojny Światowej - Medal of Honor: Allied Assault.

Call of Duty to jedna z pierwszych gier tego typu, za sprawą której gracz otrzymuje możliwość spojrzenia na największy konflikt zbrojny XX wieku z kilku różnych perspektyw. Wcielając się w rolę amerykańskiego spadochroniarza, brytyjskiego komandosa lub rosyjskiego piechura ma okazję poczuć klimat tego okresu historycznego - brać udział w wielu ekscytujących bitwach, wykonywać ekstremalnie niebezpieczne zadania specjalne, itp.

Dwadzieścia cztery misje składające się na cztery kampanie umiejscowione na wielu polach bitew II Wojny Światowej.
Autorzy gry zadbali o jak najwierniejsze odwzorowanie realiów historycznych tamtego okresu – szczegółowo wymodelowane bronie, pojazdy, miejsca i poszczególne wydarzenia.
Duża różnorodność zadań, począwszy od tych wymagających dyskrecji np. sabotażu, a na wielkich bitwach z dużą ilością piechoty i pojazdów zmechanizowanych skończywszy.
Zmodyfikowany i udoskonalony trójwymiarowy engine graficzny gry Return to Castle Wolfenstein.
Możliwość rozgrywki wieloosobowej.
Ciekawe efekty -
Zdobycie Reishtangu gdzie powieszono radziecka flage
Zdobycie Stalingradu


http://miniprofile.xfire.com/bg/bg/type/0/arts1991.png

Offline

 

#2 2007-05-05 12:47:52

Arts

Soldier Vice Clan Leader

Zarejestrowany: 2007-04-14
Posty: 178
Punktów :   
WWW

Re: Call of Duty 1,2,3, United Offensive , Flisert Hour , Big Red One

Call of Duty 2

=> Info
Call of Duty 2 to pełnoprawny sequel wydanej pod koniec 2003 roku strzelanki pierwszoosobowej (gry akcji/FPS), z fabułą osadzoną w realiach II Wojny Światowej, która zdobyła mnóstwo nagród i uznanie graczy na całym świecie. Za przygotowanie drugiej części ponownie odpowiada studio developerskie Infinity Ward, w skład którego wchodzą między innymi osoby pracujące w przeszłości nad Medal of Honor: Allied Assault.

Gracze po raz kolejny dostali do przejścia trzy kampanie, historycznie nawiązujące do lat 1941-1945. Jako amerykański spadochroniarz walczymy głównie w Europie Zachodniej (lądowanie w Normandii i późniejsze bitwy mające na celu wyparcie Niemców z terenów Francji, Belgii czy Holandii), wybierając rolę brytyjskiego komandosa przenosimy się do Afryki Północnej (Tunezja, itp.) a następnie pomagamy Amerykanom w walkach we Francji. Z kolei decydując się na grę rosyjskim piechurem trafiamy pod Stalingrad oraz prowadzimy działania na froncie wschodnim. Nowością jest tutaj możliwość przełączania się pomiędzy poszczególnymi kampaniami, tak aby przykładowo przechodzić je w kolejności chronologicznej.

Wirtualne zmagania jeszcze bardziej symulują prawdziwą bitwę. Na planszach pojawia się większa ilość żołnierzy, zarówno naszych sojuszników jak i wrogów, w tle słychać odgłosy wystrzałów (starcie nie toczy się wyłącznie przed naszymi oczami), nie sposób nie wspomnieć również o wprowadzeniu około 20,000 linii wypowiedzi żołnierzy (okrzyki w stylu „przeładowuję broń!”, „osłaniaj mnie!”, „padnij!” są na porządku dziennym, zwiększając tym samym realizm rozgrywki). Liczne wymiany ognia wpływają na otoczenie. Budynki niszczą się, podobnie zresztą jak wybrane obiekty, w ziemi pozostają ślady po ciężkich ostrzałach z moździerzy czy dział artyleryjskich, dym po wybuchach ogranicza widoczność, wszędzie widać ciała poległych, ślady po kulach itd. Oprócz szeregu broni z tamtego okresu, jakie używane są podczas regularnych potyczek (karabiny, pistolety, granaty, etc.), osoby zasiadające przed monitorem komputera mogą także korzystać z kilku rodzajów pojazdów (np. czołgów).

W porównaniu z oryginałem, wydłużono czas potrzebny na ukończenie całej gry. Twórcy postarali się o kilka ścieżek/możliwości pokonywania poszczególnych scenariuszy, tak aby zmniejszyć poczucie liniowości rozgrywki (przygotowane mapy są zaś kilka razy większe aniżeli były w Call of Duty). W dalszym ciągu gracze mają z góry ustalone zadania do wykonania, jednak teraz dowolnie wybierają kolejność ich wypełniania, z wyraźnym zaznaczeniem, że wpływa ona na rozwój danej misji (zniszczenie posterunku wroga na samym początku zmniejszy liczebność przeciwników i ułatwi późniejsze działania, gdy zaś wybierzemy na starcie inny cel do wykonania - konieczna będzie wzmożona obrona przez szturmującymi zewsząd oponentami itd.).

W Call of Duty 2 wykorzystano mocno zmodyfikowany silnik graficzny Quake 3, usprawniony pod kątem obecnych możliwości kart graficznych czy osiągnięć sprzętowych komputerów klasy PC. Interfejs gry nie zmienił się w dużym stopniu w porównaniu z „jedynką”. Z łatwością jednak można dostrzec inne usprawnienia wizualne - większe dopracowanie szczegółów, ładniejsze tekstury, nowe modele postaci czy animacje ich poruszania się. Bardzo dobrze wypadają też efekty cieniowania, wybuchów, wystrzałów czy unoszącego się dymu. Nie zapomniano również o zaimplementowaniu nowych algorytmów odpowiedzialnych za inteligencję komputerowego przeciwnika, jak i trybie multiplayer (oprócz standardowych opcji rozgrywki wieloosobowej w stylu Deathmatch czy Capture the Flag, pojawia się też kilka nowych).

Call of Duty United Offensive

=> Info
Pierwszy oficjalny dodatek do hitowego FPS-a „Call Of Duty”. Warto zaznaczyć, iż za produkcję gry nie odpowiada już zespół Infinity Ward. Jego rolę przejęło Grey Matter Studios, w skład którego wchodzą ludzie odpowiedzialni między innymi za „Return to Castle Wolfenstein” czy „Kingpin”.

Dodatek nie wprowadza żadnych zmian do realiów zaprezentowanych w grze. W dalszym ciągu mamy do czynienia z drugą wojną światową. Na kampanię singleplayer składają się trzy duże rozdziały (w sumie 13 poziomów). Gracz wciela się w nich kolejno w żołnierza amerykańskiego, brytyjskiego i radzieckiego. Każdy rozdział opowiada o jednej z wielkich bitew, które miały miejsce w trakcie wojny. Gracz zaczyna zabawę od niemieckiej kontrofensywy w Ardenach, później jako zestrzelony lotnik angielski będzie wspierał ruch oporu w Holandii, a następnie przeprowadzi operację dywersyjną przed lądowaniem na Sycylii. Ostatni rozdział to misje na froncie wschodnim, poczynając od bitwy na Łuku Kurskim, po zdobycie Charkowa. Dodatek do „Call Of Duty” zachowuje podstawową zaletę pierwszej części, czyli ogromny dynamizm zabawy. Cele, które stoją przed graczem są bardzo zróżnicowane. Przykładowo, podczas jednej z bitew musi powstrzymać ogromną niemiecką ofensywę. Ma ograniczone zapasy amunicji, niewielkie pole widzenia, a przeciwnicy atakują jednocześnie z kilku stron. W dodatku pojawiają się również cele wymagające szybkiego działania. W przeciwnym przypadku całe zadanie zostanie zawalone. Zachowano również obecność wielu scenek, na które nie ma się żadnego wpływu. Gracz jest na przykład świadkiem wielu widowiskowych bombardowań.

W kwestii mechaniki rozgrywki warto odnotować kilka niewielkich zmian. Ulepszono efekty cząsteczkowe, zadbano również o obecność bardziej dokładnych tekstur i obiektów. Autorzy dopracowali też efekty pogodowe (w szczególności śnieg, który odgrywa istotną rolę w etapach rozgrywanych w Kursku). Silnik gry pozostał jednak niezmieniony. „CoD: United Offensive” w dalszym ciągu działa na sprawdzonym, zmodyfikowanym enginie „Quake III Arena”.

W add-onie pojawia się kilka nowych typów broni, między innymi miotacz ognia. Gracz może również rozstawiać lekkie działka maszynowe, które bezproblemowo poradzą sobie nawet z większym natarciem wrogich sił. Druga istotna innowacja to nabywanie umiejętności przez żołnierzy.

Spore zmiany przeszedł tryb multiplayer. Dodano między innymi możliwość poruszania się czołgami po polach bitew oraz korzystania z armat czy bazook. W grze pojawiają się dwa nowe tryby kooperacyjne: Tank Battle (bitwy czołgów) i Domination (walka o określone punkty na planszy) oraz jeden tradycyjny: Capture The Flag (zdobycie flagi).

Call of Duty 3

=>Info
Trzecia odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanin, której akcja została osadzona w okresie II wojny światowej, a dokładnie podczas alianckiej inwazji na pozycje hitlerowców w Normandii. Program został przygotowany przez studio Treyarch, które maczało już palce przy poprzednim, przeznaczonym na konsole odcinku serii – Call of Duty 2: Big Red One.

Tym razem amerykańskie i brytyjskie wojsko wspomoże kanadyjska piechota, polskie czołgi i francuscy partyzanci. Akcja całej kampanii rozgrywa się latem 1944 roku w Normandii. Rozgrywka prowadzona jest jednym ciągiem – autorzy zrezygnowali z ekranów menu i dali graczowi wolną rękę w podejściu do kolejnych misji.

W trzeciej odsłonie cyklu Call of Duty nie można narzekać na nudę. Twórcy zaimplementowali zrzuty spadochronowe, rajdy na pozycje wroga w towarzystwie komandosów z SAS, a także pełną obsługę pojazdów, również w trybie multiplayer. Podczas batalii w sieci można podzielić się rolami: jeden z graczy kieruje motocyklem lub czołgiem, drugi natomiast zajmuje się obsługą broni. W grze pojawiły się też specjalne komendy (uaktywniane przy pomocy kombinacji klawiszy), które rozkazują naszemu bohaterowi szybkie znalezienie kryjówki, rozbrajanie pułapek i manewrowanie na polu bitwy w trakcie ostrzału artyleryjskiego

Call of Duty 2: Big Red One

=>Info

Big Red One to kolejna strzelanina osadzona w perspektywie pierwszej osoby, która korzysta z popularnej marki Call of Duty. Mimo „dwójki” w tytule, program nie przynosi takiej rewolucji, jak analogiczna wersja gry, przeznaczona na komputery PC oraz konsolę Xbox 360. Trudno też nazwać Big Red One kontynuacją wydanego w 2004 roku produktu Call of Duty: Finest Hour, gdyż opowiada zupełnie inną historię.

Fabuła programu przenosi nas jak zwykle w czasy II wojny światowej. Gracz wciela się tu w rolę dowódcy niewielkiej drużyny, wchodzącej w skład elitarnej, amerykańskiej pierwszej dywizji, nazywanej Big Red One. Poszczególne scenariusze rzucają nas w różne części Europy (Włochy, Belgia, Francja) oraz do Afryki Północnej. Mimo, iż w grze dowodzimy określonym oddziałem żołnierzy, nie mamy żadnego wpływu na ich poczynania, tak jak ma to miejsce w serii Brothers in Arms.

Misje mają charakter liniowy, co oznacza, że do wykonania zadania prowadzi tylko jedna droga. Zabici w walce sojusznicy nie pojawiają się w kolejnych misjach, co z jednej strony utrudnia późniejszą rozgrywkę, z drugiej wpływa na zwiększenie realizmu. Oprócz kampanii dla jednego gracza, Call of Duty 2: Big Red One oferuje również tryb multiplayer poprzez Network Adapter.

Gra korzysta z tego samego silnika, co Call of Duty: Finest Hour, ale w stosunku do swojego pierwowzoru został on znacznie udoskonalony. Duża w tym zasługa firmy Gray Matter, która pomogła studiu Treyarch w zaimplementowaniu takich samych usprawnień graficznych, które zastosowano w przypadku Call of Duty: United Offensive na PC. Podczas zmagań ujrzymy nie tylko lepsze tekstury, ale również więcej obiektów: samolotów bombardujących nasze pozycje, czołgów próbujących zmasakrować oddziały piechoty oraz samych żołnierzy, pędzących w kierunku wyznaczonego celu.

Call of Duty: Finest Hour

=>Info
Call of Duty to gra, która już zdąrzyła zapisać się złotymi zgłoskami w annałach klasyki komputerowej. I to doprawdy na honorowym miejscu. Tym razem chłopcy ze Spark Unlimited znowu biorą nas w obroty i rzucają na front II Wojny Światowej. Ubierzmy zatem mundur żołnierza i wesprzyjmy działania sprzymierzonych, na drodze do chwały i sławy.

W Finest Hour wcielamy się w Amerykanina, Brytyjczyka oraz Rosjanina. Znakiem firmowym tej serii jest między innymi bardzo rzetelne podejście do niuansów historycznych i tak też jest i tym razem. Autentyczne bronie z tamtego okresu (około 30 rodzajów), pojazdy no i przede wszystkim realnie odwzorowane ukształtowanie terenów.

Rozległe kapanie od Stalingradu poprzez Północną Afrykę (okres 1942-1945), 15 misji, charakterystyczny kinowy rozmach, a to wszystko polane sosem spektakularnych efektów graficznych oraz dźwiękowych. Podobnie jak i wersji na PeCeta, tak i tu walczymy w zespole, warto także wspomnieć o bardziej zaawansowanej i złożonej sztucznej inteligencji naszych wojaków, jak i również wrogich jednostek (grubo ponad 200 postaci na ekranie!).

Nie zabrakło oczywiście trybu multiplayer - m.in.: Deathmarch, Team Deatchmatch, Flag Modes.


http://miniprofile.xfire.com/bg/bg/type/0/arts1991.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl